Зміст:

1. Типи робочих віз в Угорщину.

2. Як отримати робочу візу в Угорському консульстві.

3. Робоча віза в Угорщину її ціна і які потрібні документи.

Типи робочих віз в Угорщину.

Попри те, що з 11 червня 2017 роки для України набув чинності безвізовий режим з Євросоюзом для легальної роботи в зоні ЄС ще доводиться оформляти робочу візу . Зробити це можна звернувшись до візового відділу посольства або консульства тієї держави, в якому ви збираєтеся працювати. Угорське посольство в Україні знаходиться в місті Києві.

За законодавством Угорщини передбачається три види дозвільних в'їзних документів (віз):

- Тип B. Це візи, що дозволяють транзитне перетинання країни.

- Тип С. Цей тип дає дозвіл на короткострокове відвідування країни. Термін дії такої візи до 90 днів.

- Тип D. Довгострокова віза. Візи типу D видаються іноземцям взагалі, і українцям зокрема для лікування, навчання, легальної роботи, і возз'єднання сім'ї. Цей тип передбачає тривалість перебування в країні терміном від 90 днів до року.

Природно віза типу D видана для лікування, наприклад, не може бути використана для легальної роботи.

Угорські робочі візи так само існують двох видів . Це, власне, робоча віза, така, яка дає дозвіл на роботу за наймом, і віза для здійснення будь-якої іншої діяльності, яка приносить дохід. Простіше кажучи, другий вид довгострокової візи D - це візи для підприємців.

 

Як отримати робочу візу в Угорському консульстві.

Все, що потрібно для отримання угорської трудової візи - це подати до візового відділу повний пакет специфікацій. Зверніть увагу на те, що подавати їх потрібно особисто. Ніхто не зможе внести ваші біометричні дані без вас самих. А ще в процесі подачі паперів відбувається міні співбесіду, на якому співробітники посольства, окинувши пильним поглядом, зроблять висновок про вашу «благонадійності».

Відзначимо, що цей висновок багато в чому може стати визначальним при прийнятті рішення про видачу вам бажаних документів . Щоб справити потрібне вам враження, треба бути в спокійному настрої. А ще непогано було б бути привітним і уважним. Можемо вас трохи заспокоїти. Найчастіше висновки співробітників посольства - позитивні.

 

Робоча віза в Угорщину її ціна і які потрібні документи.

Як і будь-яка інша віза, віза типу D має свою вартість, яка сплачується посольству. Тобто ця плата надходить в бюджет тієї країни, візу якого ви отримуєте. Що нас цікавить вид візи коштує в Угорському посольстві 50 євро. Плата стягується один раз за кожну спробу.

Пакет документів для різних видів робочої візи буде трохи відрізнятися.Спільними документами будуть:

-  Закордонний паспорт і копія сторінки з фотографією власника документа

-  Особисто заповнена латиницею візова анкета з уже приклеєною фотографією розміром 4/4

-  Документ, що підтверджує що у вас є достатнє фінансове забезпечення для перебування на території Угорщини (зазвичай це виписка про стан банківського рахунку)

-  Підтвердження місця проживання (договір оренди житла, або заяву роботодавця про надання місця проживання співробітникам)

для роботи за наймом так само надаються:

-  Дозвіл на працевлаштування

-  Ув'язнений з роботодавцем робочий контракт з дійсним терміном дії

Зверніть увагу на те, що ця віза видається не на постійну роботу, тому термін її дії не перевищує 150 днів. Однак при необхідності його можна продовжити.

Віза для підприємців:

- Виписка з реєстру підприємців (фірм)

- Договір засновників (або копія протоколу засідання)

- Короткий опис того виду діяльності, яку припускаєте проводити в Угорщині

- Документ, що підтверджує кваліфікацію (наприклад, диплом про освіту)

- Обгрунтування передбачуваного доходу (схеми, розрахунки і тд)

- Виписка з податкової служби за минулий рік (у разі, якщо діяльність вже ведеться)

- Копії договорів на роботу найманих працівників (якщо такі співробітники вже є)

- Медична страховка.

Як бачите практично всі необхідні документи не викликають питання «що це» і «де це взяти», крім, мабуть одного. Дозвіл на працевлаштування.

Цей документ ви отримуєте від вашого роботодавця.Він же його, в свою чергу, оформляє в місцевих органах влади, що займаються працевлаштуванням. Так як по угорськими законами на посаду можна найняти іноземця тільки в разі, якщо на неї немає відповідного угорця.

Схема отримання така: роботодавець подає до центру з працевлаштування документи на свою компанію і заяву про те, що хоче найняти на роботу іноземця. Після цього центр з питань працевлаштування розглядає цю заявку (протягом місяця). Весь цей час там працюють над тим, щоб підібрати на заявлену вакансію громадянина Угорщини (роботодавець, природно, залишається незадоволений передбачуваними кандидатами). Після закінчення терміну на фірму надсилається відповідь про те, що відповідного кандидата з угорського населення знайти не вдалося і перенаправляє заявку до наступної інстанції, Центральний відділ з питань працевлаштування. Ті дають повторний запит в компанію, яка бажає найняти іноземця про надання всіх документів, плюс папери на передбачуваного співробітника-іноземця (паспортні дані, диплом, характеристика і так далі). Все це займає ще приблизно місяць і фірма отримує лист-відповідь, в якому говориться, що підходять угорців на посаду немає, і фірма може найняти іноземця. Туди ж прикріплюється дозвіл на роботу, яке роботодавець висилає вам разом з листом-запрошенням.

 

Зміст:

1. Правила ввезення товарів.

2. Правила вивозу товарів.

 

Правила ввезення товарів.

Особам віком понад 17 років, які прибувають на територію Угорщини з країн, що не входять до Євросоюзу, дозволено безмитне ввезення до 200 сигарет, або 100 сигарил (вагою не більше 3 грамів кожна), або 50 сигар, або 250 грамів тютюну; до 1 літра міцних спиртних напоїв (зміст алкоголю більше 22%), до 2 літрів кріплених вин і лікерів (зміст алкоголю менше 22%), до 4 літрів столового вина і до 16 літрів пива; а також товарів особистого використання з розрахунку 430 євро для дорослого і 150 євро - на дитину.

Особам віком понад 17 років, що прибувають з території країн, що входять в Євросоюз, дозволено безмитне ввезення до 800 сигарет (з Болгарії та Румунії - до 200 сигарет), або 400 сигарил (вагою не більше 3 грамів кожна), або 200 сигар, або до 1 кілограма тютюну; до 10 літрів міцних спиртних напоїв (зміст алкоголю більше 22%), до 20 літрів кріплених вин і лікерів (зміст алкоголю менше 22%), до 90 літрів столового вина (але не більше 60 літрів ігристих вин) і до 110 літрів пива; а також товарів особистого використання з розрахунку 430 євро для дорослого і 150 євро - на дитину.

Без відповідного дозволу заборонено ввезення наркотиків і нарковмісних препаратів, медпрепаратів, вогнепальної зброї і боєприпасів, вибухових речовин, холодної зброї, порнографії, деяких харчових продуктів, м'яса, м'ясних і молочних продуктів (в тому числі м'яса свійської птиці та виробів з нього, виняток становлять дитяче харчування і спеціальні медпрепарати на основі молока), рослин, квітів, тварин і птахів, а також галантерейної і сувенірної продукції, виготовленої із зникаючих видів рослин і тварин.

Рослини, тварини і продукти рослинного походження повинні бути пред'явлені чиновникам карантинної служби. Домашні тварини повинні мати довідку про щеплення, а також медичну довідку, видану не раніше ніж за 7 днів до від'їзду. Для отримання більш докладної інформації рекомендується звернутися на сайт Міністерства сільського господарства Угорщини.

 

Правила вивезення товарів.

Дозволено безмитне вивезення до 1 літра міцної алкогольної продукції, до 1 літра вина і 5 літрів пива; до 500 сигарет, або 100 сигар, або 500 грамів тютюну. Кава, чай, какао, трави та спеції (або їх суміші) вільно вивозяться в межах до 1 кілограма кожного виду продукції, за винятком паприки і її сумішей, які вивозяться без особливих обмежень. Для куплених в країні товарів і речей діють наступні норми безмитного вивезення: вартістю до 500 форинтів - до 10 штук кожного виробу; до 2000 форинтів - до 5 штук; до 5000 форинтів - до 2 штук і понад 5000 форинтів - не більше 1.

Без відповідних дозволів заборонено вивозити предмети й речі, які мають історичну або художню цінність, виробів з дорогоцінних металів, всіх видів продовольчих продуктів, ліків (за винятком необхідних для особистого використання) і контрафактної продукції.

 

Зміст:

1. Документи.

2. Особисті речі.

3. Одяг.

4. Засоби особистої гігієни.

5. Постільна білизна, рушники.

6. Посуд.

7. Спеціальний інструмент.

 

Живучи дома, ми деколи не звертаємо уваги на побутові речі, якими користуємося щодня. Ми оточуємо себе великою кількістю предметів гігієни, побутовою технікою, одягом і здається, що так буде завжди, що все необхідне завжди буде під рукою. Як тільки заболіла голова, ми знаємо, де взяти таблетку і як вона називається. А при необхідності, завжди можна зайти в найближчу аптеку і докупити відсутні препарати. Але, вирушаючи на роботу за кордон, ми не можемо передбачити все, що нам може знадобитися. Особливо, коли їдеш перший раз і не знаєш назв найелементарніших товарів і де їх можна купити. Тому, краще підготуватися заздалегідь і взяти з собою те, що може знадобитися на перших порах.

У сьогоднішній статті ми розповімо, що потрібно взяти з собою в Угорщину, про що варто не забути і як заощадити час в незнайомій країні на придбання того, що можна було взяти з собою з дому.

Звичайно, для кожної людини існує індивідуальний список речей, без яких він не може обходитися. Це і медичні препарати при хронічних хворобах, і спецодяг для роботи. Але є і обов'язковий список, без яких не обійдеться жоден чоловік. Саме цей набір речей ми і розглянемо.

 

Документи.

Збір документів для працевлаштування в Угорщину - це досить довгий і трудомісткий процес. Необхідно зібрати особисті документи та довідки, так і дочекатися паперів від наймача. Але якщо ви вже пройшли всі ці труднощі, то вам залишається тільки взяти з собою найнеобхідніше:

Закордонний паспорт з відміткою про видачу робочої візи;

Документ від роботодавця;

Медична страховка.

Все інші документи повинен надати наймач. До них належить страхування, житло, запрошення на роботу. Але якщо ви хворієте і вам необхідно провезти з собою препарати на курс лікування, то ви повинні надати довідку від лікаря. Якщо ви плануєте їхати на особистому транспорті, то також необхідно надати документи на автомобіль. Ви повинні мати:

Права на водіння автотранспортного засобу;

Реєстраційне свідоцтво ТЗ;

Якщо ви користуєтеся автомобілем за дорученням, то також надати її;

Страховий поліс на ТЗ .

 

Особисті речі.

Щоб зібрати список речей, наближених до реальних запитів, ми вивчили велику кількість повідомлень на форумах і все коментарі до наших статей. Тому ми зупинилися на тих особистих речах, про які люди писали найчастіше і відсутність будь вони відчували максимально гостро. Але не забувайте, що індивідуальні потреби звичайно ж у всіх різні і ви можете сміливо доповнити цей перелік своїми особистими уподобаннями. Якщо у вас, наприклад, стоять брекети, то зрозуміло, що потрібно взяти велику кількість засобів по догляду за ними (йоржик, зубна нитка, спеціальна паста, ополіскувач для порожнини рота). Але ми не будемо зупинятися на таких специфічних речах і звернемо увагу на найбільш популярні і широко використовуються.

 

Одяг.

Вирушаючи на роботу, ви приблизно розумієте, в яку пору року ви будете там перебувати. Тому, беріть одяг по сезону. Не треба брати багато речей, адже можливі переїзди або зміна місця роботи.Візьміть найнеобхідніше по сезону, а пізніше можна буде докупити одяг в місцевих магазинах, вона там коштує не дорого. Але є ще кілька нюансів, на які варто звернути увагу:

Можливість продовження роботи. Якщо ви розумієте, що зможете залишитися довше, ніж на планований сезон, візьміть кілька речей з перспективою. Але не багато, раптом ви в підсумку не залишитеся;

Умови роботи. Якщо ви заздалегідь знаєте, що будете працювати влітку на рибному заводі, то потрібно взяти з собою теплі речі. На заводі завжди низька температура і вологість, тому беріть теплі шкарпетки, светр і штани,

Регіон роботи. Вирушаючи працювати, беріть речі по пори року, але якщо ви їдете працювати навіть влітку, обов'язково візьміть легку куртку з капюшоном і теплі речі.

 

Засоби особистої гігієни.

У кожного з нас вдома стоїть цілий арсенал всього необхідного. Це шампуні, гелі, бальзами, маски для волосся та інше. Все це везти з собою не обов'язково. Можна взяти тільки шампунь і мило, а все інше ви зможете придбати в супермаркетах на місці. Таким чином, ви полегшите свій багаж і вбережете себе від пролився бальзамів і масок.

 

Постільна білизна, рушники.

Без цього складно обійтися, адже не всі господарі житла нададуть вам постільну білизну , а тим більше рушник. Так і бути впевненим в їх чистоті ви не можете. Тому, візьміть з собою як мінімум один комплект недорогого білизни. Краще взяти 2 маленьких рушники: для тіла і обличчя. Адже великий банний займає багато місця у валізі і довго сохне. Маленький буде куди зручніше.

 

Посуд.

Як правило, здається житло вже укомплектований великою кількістю посуду для всіх проживаючих. Вам не потрібно везти з собою каструлі і сковорідки. Максимум, можете взяти собі пару тарілок, ложку, вилку і чашку, якщо не сильно любите користуватися громадськими. Зручним буде взяти з собою кілька лотків для їжі. Якщо ви приготуєте їжу, складіть її в лоток і поставте в холодильник. Таким чином, ви не будете займати каструлі і дайте можливість іншим працівникам приготувати в них.

 

Спеціальний інструмент.

Якщо ваша робота пов'язана з використанням спеціалізованого інструменту, швидше за все вам його видасть роботодавець. Будівельникам або працівникам на заводі все необхідне надається в повному обсязі.Звичайно, якщо ви працюєте майстром манікюру і у вас є свій дорогий інструмент, з яким ви працюєте, його можна взяти з собою. Але ось кухареві свій улюблений ніж краще не везти, адже його можуть розцінити, як холодна зброя, і вилучити. Тому, керуйтеся логікою і здоровим глуздом, коли збирати валізи.

 

Зміст:

1. Що собою являє процедура Tax Free.

2. Умови отримання компенсації.

3. Алгоритм дій: як отримати повернення.

4. Інші питання щодо повернення коштів.

5. Висновок.

 

Що собою являє процедура Tax Free.

Якщо перевести цей термін з англійської мови, отримаємо «без зборів». Іншими словами, він має на увазі компенсацію податку на додану вартість, покупець оплачує разом з самою покупкою. Найчастіше податок просто включений у вартість, а його величину можна дізнатися з чека, який залишається у вас на руках. Стягуються кошти найчастіше йдуть на соціальні виплати населенню. А ось розмір надбавки, яка додається до кінцевої вартості товару, залежить від самої держави і коливається в діапазоні від 9 до 20%.

Чому ж тоді виникає питання, його повертають? Відповідь на подив проста: туристи, які придбали товар і сплатили за нього ПДВ, не мають достатньо часу, щоб встигнути скористатися соціальним механізмом, до якого прив'язаний податок. І це пов'язано з їх недовгим перебуванням в країні. Якщо коротко, то виглядає процедура так:

1. Людина робить покупку.

2. Продавець видає йому чек, на який митниця ставить штамп при виїзді з країни.Цей штамп є підтвердженням того, що товар покинув територію держави.

3. Далі іноземний гість може претендувати на повернення частини витрачених коштів. Зробити це можна безпосередньо в аеропорту. Функція по поверненню податку знаходиться у відомстві приватних операторів. Вони грають роль посередників між країною і іноземним гостем. Передбачена мережу офісів і магазинів, де можна отримати компенсацію. А ось винагородою оператору служить невелике заохочення, яке він стягує при виплаті грошей.

 

Умови отримання компенсації.

Необхідно враховувати, що не у всіх випадках покладається повернення податку. Отже, що потрібно знати, щоб отримати свої гроші назад: Скористатися tax free можуть іноземні громадяни, що не мають німецького громадянства, виду на проживання в країні або статусу біженця, а також не є резидентами Євросоюзу. Дуже важливо, щоб при цьому в паспорті стояла віза, термін дії якої повинен бути не менше трьох місяців. Сам турист повинен бути старше 18 років.

 • Звичайна ставка податку в Угорщині становить 27%, а ось на продукти харчування тут передбачено 18%, а на медикаменти та книги: 5%.

 • Мінімальна сума покупки: 63,001 угорських форинтів;

• Отримати компенсацію можна тільки ті групи товарів, які виїжджають з країни в особистому багажі: взуття, одяг, годинник, аксесуари, ювелірні прикраси, канцтовари та господарські речі, електронна та побутова техніка.

 • Товари, за які не відшкодовуються засоби послуги ресторанної та готельної сфери, транспортні витрати, дорогоцінні метали, що перевозяться в злитках, камені - окремо від прикрас, а також все, що було куплено в інтернеті.

Можливість оформити компенсацію витрачених коштів отримує іноземець, якщо чек на придбаний товар перевищує суму в 63,001 угорських форинтів, тобто ціна самого товару, а підсумкова сума. Не забувайте і про термін, протягом якого ваша покупка повинна покинути країну.

У Німеччині поставити штамп на митниці необхідно до закінчення трьох місяців з дня покупки. Чек втратить дійсність через 1 рік.

Щоб вивезти продукцію, доведеться зберегти її упаковку і товарний вигляд. Тобто представник служби повинен побачити, що покупка не була у вжитку. Дуже часто можна побачити, як виїжджають демонструють новеньку пару взуття прямо на собі. У деяких випадках це цілком може і пройти. Але якщо захочуть причепитися, обов'язково це зроблять.

 

Алгоритм дій: як отримати повернення.

Щоб мати можливість повернути частину коштів за свою покупку, необхідно придбати товар в магазині, який є частиною системи такс-фрі. Про це вам розкажуть спеціальні наклейки, які ви знайдете або при вході в торговий зал або на вітрині з певними товарами.заповнення формуляра Оплачуючи товар на касі, потрібно повідомити продавцеві, що ви плануєте отримати повернення податку. Але сказати це потрібно до того, як ви проведете оплату, а не після неї. Для підтвердження громадянства іншої країни доведеться показати паспорт. Працівник магазину в свою чергу зобов'язаний видати вам спеціальний чек tax free.

У документі, який ви отримаєте, повинна бути вказана загальна сума і розмір податку, що підлягає поверненню за наслідками вашого шопінгу. Ці відомості записуються продавцем від руки або вносяться в комп'ютері і роздруковуються. Після цього слід заповнити залишилися графи бланка, внісши наступні дані:

1. ПІБ покупця.

1. Номер закордонного паспорта.

2. Адреса, за якою проживає покупець.

3. Якщо гроші повинні бути зараховані на карту банку, обов'язково впишіть її реквізити.

Після цього ще раз перевірте правильність всього написаного і поставте підпис. Не забудьте взяти на касі брошуру, де прописаний алгоритм дій при поверненні грошей.

Постановка штампа на митниці.

Наступний етап, як отримати tax free в аеропорту - це постановка спеціального штампа співробітником митної служби. Зробити це можна в той момент, коли ви будете залишати країну.

Перед тим як ви пройдете на реєстрацію, слід звернутися до митнику. При собі потрібно мати:

 • паспорт;

 • заповнені попередньо форми, які ви отримали в магазині;

 • квиток;

 • чеки на куплений товар. {{ 1}} Представник служби може попросити вас показати і сам товар, але це найчастіше стосується техніки. Якщо всі формальності дотримані, на ваш формуляр буде поставлена ​​печатка.Тільки після цього ви можете вирушати на пошуки віконця з написом Tax Refund і логотипом оператора. І не забувайте: на те, щоб оформити tax free в одному з німецьких повітряних портів, у вас є рівно 3 місяці.

Способи отримання коштів.

Наступний крок - переведення в готівку наявного на руках чека. Зробити це можна кількома способами:

 • безпосередньо в аеропорту вильоту;

 • поштою;

 • на банківську карту.

Щоб спростити майбутню процедуру, виконайте кілька дій:

Заздалегідь уточніть, де розташована митна служба, яка повинна поставити штамп, і вікно Tax Free - в залі очікування або вже на нейтральній території після паспортного контролю. • Чи не зривайте з ваших покупок ніяких бирок і ярликів. Покладіть ці речі в чемодані зверху, щоб їх було легко дістати. • Перевірте, щоб форму, виданий вам в магазині, був повністю заповнений. Коли офіцер митної служби поставить необхідний штамп, прямуйте до вікна повернення коштів потрібного вам оператора.

Правила повернення Tax Free припускають, що для отримання грошей на карту банку слід вказати її реквізити в чеку, який ви отримаєте в магазині. Після проставлення відмітки на митниці, вкладіть його в конверт, попередньо вам необхідно взяти в магазині, де відбувалися покупки, або в віконці Tax Free в аеропорту. Якщо ви все зробили правильно, через деякий час гроші надійдуть на вашу карту.

Перерахування коштів поштою повністю збігається з попереднім варіантом, з єдиною різницею, що ви отримаєте повідомлення, що містить позначку «на рахунок одержувача». Отриманий чек ви зможете зняти в банківській установі, в якому у вас відкритий рахунок.

 

Інші питання щодо повернення коштів.

Прочитавши всі, про що написано вище, ви можете задати наступні питання :

Яка допускається максимальна сума чека? Верхньої планки не встановлено. Але ви повинні знати, що якщо загальний чек буде більше 3 тисяч євро, повернути гроші можна буде тільки в безготівковій формі.

Підійде для заповнення форми Tax Free копія паспорта? У деяких магазинах цілком достатньо і її. Але про всяк випадок все ж мати при собі оригінал посвідчення особи.

Скільки часу займе проходження процедури в аеропорту? Тут все залежить від збігу обставин. Будьте готові до того, що в більшості випадків вікна потрібних вам операторів знаходяться в терміналах А В, а вилітати вам доведеться з С.

3. В такому випадку у вас має бути достатньо часу, щоб встигнути перебігти з однієї точки в іншу. Не забувайте і про можливу черзі. Якщо перед вами збереться з десяток пасажирів, тоді на все про все може піти не менше години. Якщо ж вам пощастить і віконце виявиться порожнім, тоді вам знадобиться не більше 10 хвилин.

4. Що робити, якщо віконце в аеропорту виявилося закритим? Так, таке теж може трапитися. Наприклад, ви прилетіли о 3:00 ночі, і стійка Global Blue в цей час не працює.У такій ситуації ви можете опустити ваші чеки в конвертах в спеціальні поштові скриньки, які ви знайдете тут же. Вже на наступний день ваш запит буде оброблений і відправлений в бухгалтерію підприємства. А ось гроші ви зможете отримати тільки на карту і тільки протягом декількох місяців.

5. Як оформити повернення, якщо Угорщина не є країною вильоту з ЄС? Якщо ви продовжуєте свій шлях по Європі, тоді митний штамп потрібно поставити в останній країні подорожі.

 

Висновок.

Все іноземні гості, які не є громадянами Євросоюзу і вже досягли 18-річного віку, можуть розраховувати на повернення податку, який додається до основної вартості товару. Але для цього потрібно пам'ятати кілька моментів:

 • покупка повинна ставитися до товарів, що підлягають tax free;

 • мінімальний поріг чека - 25 євро;

 • для повернення грошей потрібно отримати спеціальну форму в магазині,

заповнити її і поставити на ній штамп митниці при вильоті з країни;

 • отримання коштів можливо готівкою в аеропорту або безготівковим

розрахунком - на карту або поштовим переказом.

 Завжди пам'ятайте, що успіх процесу буде залежати від правильності заповнення форми tax free і наявності на ній митної печатки.

 

• Заповнена спеціальна анкета;

Заповнюється анкета в 3 екземплярах польською мовою, друкованими літерами. 2 анкети для уряду, одна залишається вам як підтвердження складання внеску. Безкоштовний примірник анкети ви завжди можете отримати в Wydziale do Spraw Cudzoziemców;

• 4 фотографії 3,5cm x 4,5cm зроблені не пізніше 6 місяців до дня подачі документів;

• Оригінал закордонного паспорта і 2 екземпляри копій всіх сторінок паспорта (можна зробити на місці);

• Підтвердження оплати за карту побуту (чек). Каса також знаходиться в приміщенні;

• Медична страховка на період перебування в Польщі;

• Документ, який є підставою для отримання карти побиту (для студентів - zaświadczenie o przyjęciu na studia, за програмою возз'єднання - карта побиту чоловіка/дружини, по роботі - контракт про працевлаштування і т.д.);

• Відбитки пальців для біометрії (знімає співробітник на місці);

• Підтвердження джерела постійного доходу або наявності достатнього обсягу коштів для проживання в Польщі протягом терміну дії карти. Таким підтвердженням може бути виписка стану банківського рахунку (wyciąg z konta bankowego).

Розраховується виходячи з мінімальної необхідної суми для проживання - близько 700 PLN на місяць + оплата за житло на весь період дії карти + оплата за навчання (якщо карта виробляється на основі навчання) та гроші на квиток додому.

 У різних містах вимоги можуть дещо відрізнятися, тому слід бути готовим до того, що від вас попросять:

• Оригінал свідоцтва про народження і присяжний переклад документа на польську мову (для отримання ПМП за походженням);

• Документи на право власності на нерухомість або договір про оренду житла (umowa najmu). Для студентів, котрі проживають у гуртожитку - документ від адміністратора гуртожитку;

• Копії оплати комунальних послуг, інтернету і тд.;

• Постійна прописка (zameldowanie), якщо є - ця адреса буде вказана на зворотному боці вашої карти побиту.

Людям, котрі часто подорожують, а також тим, хто працює та живе у Польщі рано чи пізно доведеться відкрити рахунок у польському банку. Як це зробити швидко й «безболісно» — читай в нашому спеціальному матеріалі.

Рахунок в польському банку вам знадобиться для оплати за товари чи послуги, а також дозволить розширити власну бізнес-сферу, адже таким чином ви зможете розраховуватися з європейськими компаніями, а не лише тими, які працюють у Польщі. Тим більше, що для відкриття такого рахунку не знадобляться тонни документів. Зазвичай достатньо закордонного паспорту та ідентифікаційного коду.

Почнімо з того, що не варто реєструватися онлайн, найбільш швидким та ефективним способом буде звернутися безпосередньо в обраний вами банк, де на місці можна здати всі документи та заповнити необхідні заяви.

 

Які документи потрібні для відкриття рахунку?

Відкрити рахунок може кожен українець, котрий зможе підтвердити свою особистість. Мова йде, звісно, про паспорт. Українські документи та посвідки тут вам зовсім не знадобляться. Тому краще мати при собі закордонний паспорт та посвідку на проживання. Деякі банки додатково вимагають номер PESEL (його ви можете отримати, звернувшись до державної адміністрації населеного пункту, де ви проживаєте, або де зареєстрований ваш працедавець).

Не виключено, що працівник банку може попросити вас надати йому також додаткові документи, такі як підтвердження про місце проживання. Не легковажте цими умовами і запам’ятатйте: чим більше документів ви підготуєте – тим більше шансів, що ви відкрите свій рахунок під час свого першого візиту в банківську установу.

 

На що варто звернути увагу?

Зазвичай за користування карткою й рахунком стягується певна плата. Хоч існує перелік банків, які такої плати не знімають. Проте будьте обережні і детально з’ясуйте, чи не зніматиметься у вас комісія під час користування іншим банкоматом або ж під час безготівкових переказів. Загалом – просто завжди ретельно вивчайте договір перш, ніж його підписати.

До речі, деякі банки пропонують відкриття спільного рахунку для подружжя, але обоє в парі повинні мати однаковий статус резиденції.

Цікаву пропозицію для українців підготував банк PKO BP, який не стягує комісій. Ви можете увійти на сайт і отримати всю необхідну інформацію, до того ж – українською мовою. 

 

Підписання договору з банком

Будьте особливо пильними під час підписання угоди. Якщо ви розумієте польську – ретельно його прочитайте, аби там не було підводних каменів. На щастя, чимало банків запустили роботу кол-центрів, де працюють фахівці зі знанням української мови. Проте якщо такого немає – ви можете попросити когось зі знайомих або навіть громадянина Польщі, які зможуть вам допомогти і роз’яснити умови договору перед його підписанням.

 

Що робити, якщо ви хочете змінити банк?

В такому випадку варто пам’ятати, що ви можете розірвати договір зі своїм банком тоді, коли вам заманеться. Проте після подачі заявки на розірвання договору має пройти 30 днів для того, аби ваш банк закрив рахунок, а кошти переказав на рахунок того банку, який ви собі оберети. В такому випадку краще з всіма питаннями щодо документів звернутися до вашого нового банку і пояснити ситуацію. Він і займеться вашим «переведенням».

Безкоштовна консультація

Телефонуйте, ми завжди раді вашому дзвінку