Зміст:

1. Що являє собою віза.

2. Види робочих віз.

3. Правила використання.

4. Алгоритм отримання.

Що являє собою віза.

Віза - це видане міграційною службою Португалії дозвіл на перебування конкретної людини на території країни за умови дотримання ним певних вимог.

Залежно від мети відвідування видаються різні види віз:

Категорія «А» - Транзитні не дають права перетинати прикордонну зону аеропорту.  Видаються для пересадки на шляху проходження в інші країни, які не є членами Європейського Союзу

Категорія «С» - Короткострокові або Шенгенські туристичні візи в Португалію для українців дають право на перебування в Шенгенській зоні протягом 90 днів

До цієї категорії відносяться:

- бізнес віза в Португалію на запрошення компанії;

- гостьова віза в Португалію для українців на запрошення приватної особи.

З 11 липня 2017 роки для туристичної поїздки на 90 днів у країни ЄС достатньо оформити біометричний паспорт.

Категорія «D»

Довгострокова або Національна віза категорії D в Португалію дає право на перебування, роботу і навчання в країні понад 90 днів.  Робочі візи в Португалію для українців поділяється на кілька видів.

 

Види робочих віз.

 

Найменування

Термін

Опис

Короткострокова

 до 3 місяців

 або на термін дії трудового договору

Дає право на короткострокові або сезонні роботи.

Тимчасового перебування

4 місяці

Видається найманим працівникам.

Резидентська

4 місяці

Дає право роботи за контрактом, ведення підприємницької та наукової діяльності.

Після приїзду необхідно подати до Служби у справах іноземців заяву на надання посвідки на проживання.

Термін розгляду 60 днів.

Робоча.

1 рік

Дає право працювати в країні за наймом або в якості приватного підприємця.

Мульти

Перший раз видається на 2 роки

Продовжується на 3 роки

Після закінчення терміну на 5 років

Дозволяє перебувати в країні 90 днів на рік

 

Правила використання.

Португалія учасник Шенгенської угоди і повноправний член ЄС, але Національна або Робоча віза категорії «D» не дає права відвідувати інші європейські країни.

Після прибуття до місця роботи робочу візу обов'язково реєструють в місцевому відділенні міграційної служби.

 

Алгоритм отримання.

Оформлення робочої візи в Португалію проходить в суворій відповідності з процедурою.

Здобувач повинен:

1. Зібрати всі необхідні документи для подачі на візу.

2. Записатися на прийом до Посольства.

3. В заздалегідь узгоджений день особисто подати підготовлений пакет документів і чеки про оплату сервісного і консульського збору.

Документи для відкриття:

Якщо потрібна робоча віза в Португалію подавайте документи особисто в Посольство або Консульство країни на території України.

Необхідні:

1. Закордонний паспорт і копія.

2. Внутрішній паспорт і копія.

3. Дві завірені підписом анкети із зазначенням дати.

Заповнюють за зразком англійською або португальською мовою.

4. 3 фото розмір 4.5 х 3.5 см.

5. Оригінал і копія дозволу на роботу або трудового договору.

Служить підставою для відкриття візи.

6. Довідка про несудимість.

7. Сертифікат про стан здоров'я або медичну страховку.

8. Банківську виписку, про стан особового рахунку підтверджує наявність коштів на життя в країні на перших порах (необхідний фінансовий мінімум на 1 особу 75 євро на першу добу і 50 євро на наступні).

9. Документи, що підтверджують бронювання житла, домовленості про надання житла роботодавцем або володіння нерухомістю в Португалії.

10. Прикласти чеки про оплату сервісного і консульського збору.

Це стандартний пакет документації.  Співробітники посольства можуть запросити додаткові дані.  Підготуйте оригінали та копії дипломів про освіту чи професійну кваліфікацію.  Нотаріально завірений переклад на англійську або португальська обов'язкова умова.

Чи можна продовжити:

Продовження контракту - краще основу для продовження візи.  Повертатися в Україну немає необхідності.  Для продовження за 10 днів до терміну закінчення подають заяву в місцеве відділення Служби у справах іноземців.  До моменту продовження діє тимчасове посвідчення, яке необхідно завжди мати при собі.  Термін розгляду 30-60 днів.

Вартість робочої візи:

Зацікавлені в отриманні роботи здобувачі хочуть знати, скільки коштує робоча віза в Португалію?

В середньому сервісні послуги становлять 30 євро.  Вартість Консульського збору 35 євро.

Відкриття візи категорії «D» вимагають ретельної перевірки даних, тому термінове оформлення в більшості випадків неможливо.  Бажано почати оформлення за 60 днів до запланованого виїзду до місця роботи.

 

Ввезення і вивіз валюти не обмежений.  При в'їзді з території країн, що не входять в ЄС, суми понад 10 тисяч євро підлягають обов'язковій декларації.

Особам у віці більше 17 років, що прибувають з країн, що не входять в митну зону ЄС, дозволено безмитне ввезення до 200 сигарет або 100 сигарил, або 50 сигар, або 250 г тютюну;  до 1 л міцних спиртних напоїв (зміст алкоголю більше 22%), або до 2 л вина (зміст алкоголю менше 22%), або десертного або ігристого вина - до 2 л, або столового вина - до 2 л;  не більше 500 г кави або 200 г кавового екстракту;  до 100 г чаю або 40 г чайного екстракту;  до 50 г духів і 250 мл туалетної води;  а також товарів особистого використання з розрахунку 175 євро на одного в'їжджає.

 

При в'їзді з території держав - членів ЄС особам у віці понад 17 років дозволено безмитне ввезення до 10 л міцних спиртних напоїв (зміст алкоголю більше 22%) або до 20 л кріпленого вина, або до 90 л столового вина, або до 110 л пива;  до 800 сигарет або 400 сигарил, або 200 сигар і до 1 кг тютюну.

Заборонено ввіз і вивіз наркотиків, зброї та боєприпасів, вибухових речовин, сильнодіючих психотропних або отруйних речовин, медпрепаратів, охоронюваних видів тварин і рослин, а також предметів, що становлять історичну, художню або іншу цінність.

 

З 1-травня 2009 року на територію країн Євросоюзу заборонено ввозити продукти, що містять м'ясо або молоко, в тому числі ковбасу, консерви, сало і навіть шоколадні цукерки.  Заборона не поширюється на дитяче харчування і спеціальні препарати, необхідні для людей з певними хронічними захворюваннями (в цьому випадку продукти повинні бути ретельно упаковані, а їх вага не повинна перевищувати 2 кілограмів).  У разі виявлення м'ясомолочних продуктів вони будуть конфісковані, а пасажиру доведеться сплатити штраф.

Заборонено вивезення коштовностей, які не заявлених у в'їзній декларації.

Рослини, тварини і продукти рослинного походження повинні бути пред'явлені чиновникам карантинної служби.  Домашні тварини повинні мати довідку про щеплення проти сказу (повинна бути зроблена не менш, ніж за 30 днів до дати в'їзду на територію країни, але не раніше, ніж за 12 місяців), а також медичну довідку міжнародного зразка, видану не раніше ніж за 5  днів до від'їзду.

 

Португалія - ​​одна з небагатьох європейських країн, банківська система якої лояльно ставиться до резидентам України та інших пострадянських республік, які не є членами ЄС.

Широкий вибір фінансових продуктів і невисока плата за обслуговування, традиційна стабільність і сучасна система інтернет-банкінгу - ці та інші переваги португальських банків вдало поєднуються з мінімальним набором вимог, що пред'являються до іноземців.

 

Певні формальності, природно, існують: для відкриття рахунку в банку Португалії вам знадобляться не тільки гроші, але і деякі документи.  Втім, підготувати всі необхідні папери не складе труднощів.

Крім грошей для відкриття рахунку в банку Португалії вам знадобляться всього дві речі: посвідчення особи (закордонний паспорт) і місцевий податковий номер.  Як ви вже могли здогадатися, відкрити рахунок віддалено не вийде: потрібно з'явитися у відділення банку особисто.  Тим більше, що вам все одно доведеться відвідати податкову службу - Finanças.

Тут важливо відзначити, що для отримання NIF знадобиться не тільки поручитель з числа португальських платників податків, а й документ, на якому вказана адреса вашого проживання.  Це може бути як копія сторінки з пропискою з паспорта, так і рахунок за комунальні послуги із зазначенням вашого імені і адреси.  Головне - перевести його на португальську мову, а переклад завірити нотаріально.  До речі, таку ж «прописку» можуть зажадати і при відкритті рахунку.  Хоча більшості банків Португалії досить документа, що видається разом з NIF в податковій: в ньому вже буде вказано вашу адресу.

Якщо сума, яку ви кладете на рахунок, не перевищує 10 тисяч євро, то ніяких питань про походження грошей вам задавати не будуть.  Але і з більшим депозитом вам не знадобиться надавати додаткові документи: вас всього лише попросять заповнити декларацію, в якій можна вказати будь-яке джерело - наприклад, «продав квартиру в Україні» і т.п.

 

Оформлення і підписання всіх паперів займе від 15 хвилин до години: майте терпіння, португальці не люблять поспішати.  В процесі вам обов'язково будуть пропонувати додаткові фінансові продукти: кредитні карти, страхування життя та ін. Як правило, рахунок активується вже на наступний робочий день.  Дебетова картка прийде протягом приблизно двох тижнів поштою на вказану вами адресу.  Туди ж - окремими листами - вишлють ПІН-код і картку для інтернет-банкінгу.

Не соромтеся звертатися по будь-якому питанню: в будь-якому португальською банку ви можете розраховувати на саме привітне і співчутливе ставлення.  Місцеві банківські службовці спритністю не відрізняються, але ніколи не залишають проблеми клієнта без уваги.

 

Зміст:

1. Документи.

2. Особисті речі.

3. Одяг.

4. Засоби особистої гігієни.

5. Постільна білизна, рушники.

6. Посуд.

7. Їжа, напої, медикаменти.

8. Спеціальний інструмент.

 

Живучи будинку, ми деколи не звертаємо уваги на побутові речі, якими користуємося щодня.  Ми оточуємо себе великою кількістю предметів гігієни, побутовою технікою, одягом і здається, що так буде завжди, що все необхідне завжди буде під рукою.  Як тільки заболіла голова, ми знаємо, де взяти таблетку і як вона називається.  А при необхідності, завжди можна зайти в найближчу аптеку і докупити відсутні препарати.  Але, вирушаючи на роботу за кордон, ми не можемо передбачити все, що нам може знадобитися.  Особливо, коли їдеш перший раз і не знаєш назв найелементарніших товарів і де їх можна купити.  Тому, краще підготуватися заздалегідь і взяти з собою те, що може знадобитися на перших порах.

У сьогоднішній статті ми розповімо, що потрібно взяти з собою в Португалію, про що варто не забути і як заощадити час в незнайомій країні на придбання того, що можна було взяти з собою з дому.

Звичайно, для кожної людини існує індивідуальний список речей, без яких він не може обходитися.  Це і медичні препарати при хронічних хворобах, і спецодяг для роботи.  Але є і обов'язковий список, без яких не обійдеться жоден чоловік.  Саме цей набір речей ми і розглянемо.

 

Документи.

Збір документів для працевлаштування в Португалію - це досить довгий і трудомісткий процес.  Необхідно зібрати особисті документи та довідки, так і дочекатися паперів від наймача.  Але якщо ви вже пройшли всі ці труднощі, то вам залишається тільки взяти з собою найнеобхідніше:

Закордонний паспорт з відміткою про видачу робочої візи;

Документ від роботодавця;

Медичне страхування.

Всі інші документи повинен надати наймач.  До них належить страхування, житло, запрошення на роботу.  Але якщо ви хворієте і вам необхідно провезти з собою препарати на курс лікування, то ви повинні надати довідку від лікаря.  Якщо ви плануєте їхати на особистому транспорті, то також необхідно надати документи на автомобіль.  Ви повинні мати:

Права на водіння автотранспортного засобу;

Реєстраційне свідоцтво ТЗ;

Якщо ви користуєтеся автомобілем за дорученням, то також надати її;

Страховий поліс на ТЗ.

 

Особисті речі.

Щоб зібрати список речей, наближених до реальних запитів, ми вивчили велику кількість повідомлень на форумах і все коментарі до наших статей.  Тому ми зупинилися на тих особистих речах, про які люди писали найчастіше і відсутність будь вони відчували максимально гостро.  Але не забувайте, що індивідуальні потреби звичайно ж у всіх різні і ви можете сміливо доповнити цей перелік своїми особистими уподобаннями.  Якщо у вас, наприклад, стоять брекети, то зрозуміло, що потрібно взяти велику кількість засобів по догляду за ними (йоржик, зубна нитка, спеціальна паста, ополіскувач для порожнини рота).  Але ми не будемо зупинятися на таких специфічних речах і звернемо увагу на найбільш популярні і широко використовуються.

 

Одяг.

Вирушаючи на роботу, ви приблизно розумієте, в яку пору року ви будете там перебувати.  Тому, беріть одяг по сезону.  Не треба брати багато речей, адже можливі переїзди або зміна місця роботи.  Візьміть найнеобхідніше по сезону, а пізніше можна буде докупити одяг в місцевих магазинах, вона там коштує не дорого.  Але є ще кілька нюансів, на які варто звернути увагу:

Можливість продовження роботи.  Якщо ви розумієте, що зможете залишитися довше, ніж на планований сезон, візьміть кілька речей з перспективою.  Але не багато, раптом ви в підсумку не залишитеся;

Умови роботи.  Якщо ви заздалегідь знаєте, що будете працювати влітку на рибному заводі, то потрібно взяти з собою теплі речі.  На заводі завжди низька температура і вологість, тому беріть теплі шкарпетки, светр і брюки;

Регіон роботи.  Вирушаючи працювати, беріть речі по пори року, але якщо ви їдете працювати навіть влітку, обов'язково візьміть легку куртку з капюшоном і теплі речі.

 

Засоби особистої гігієни.

У кожного з нас вдома стоїть цілий арсенал всього необхідного.  Це шампуні, гелі, бальзами, маски для волосся та інше.  Все це везти з собою не обов'язково.  Можна взяти тільки шампунь і мило, а все інше ви зможете придбати в супермаркетах на місці.  Таким чином, ви полегшите свій багаж і вбережете себе від пролився бальзамів і масок.

 

Постільна білизна, рушники.

Без цього складно обійтися, адже не всі господарі житла нададуть вам постільну білизну, а тим більше рушник.  Так і бути впевненим в їх чистоті ви не можете.  Тому, візьміть з собою як мінімум один комплект недорогого білизни.  Краще взяти 2 маленьких рушники: для тіла і обличчя.  Адже великий банний займає багато місця у валізі і довго сохне.  Маленький буде куди зручніше.

 

Посуд.

Як правило, здається житло вже укомплектований великою кількістю посуду для всіх проживаючих.  Вам не потрібно везти з собою каструлі і сковорідки.  Максимум, можете взяти собі пару тарілок, ложку, вилку і чашку, якщо не сильно любите користуватися громадськими.  Зручним буде взяти з собою кілька лотків для їжі.  Якщо ви приготуєте їжу, складіть її в лоток і поставте в холодильник.  Таким чином, ви не будете займати каструлі і дайте можливість іншим працівникам приготувати в них.

 

Їжа, напої, медикаменти.

Звичайно, везти з собою їжу на весь термін перебування ніхто не збирається.  Але і з порожніми руками не поїдеш, адже є в будь-якому випадку захочеться, а можливість відразу купити продукти може бути не завжди.

 

Спеціальний інструмент.

Якщо ваша робота пов'язана з використанням спеціалізованого інструменту, швидше за все вам його видасть роботодавець.  Будівельникам або працівникам на заводі все необхідне надається в повному обсязі.  Звичайно, якщо ви працюєте майстром манікюру і у вас є свій дорогий інструмент, з яким ви працюєте, його можна взяти з собою.  Але ось кухареві свій улюблений ніж краще не везти, адже його можуть розцінити, як холодна зброя, і вилучити.  Тому, керуйтеся логікою і здоровим глуздом, коли збирати валізи.

 

Зміст:

1. Що таке Tax Free.

2. Як дізнатися в яких магазинах оформляється Такс Фрі.

3. Що потрібно, щоб оформити чек на повернення Такс Фрі.

4. Процедури вивезення товару за кордон і оформлення повернення грошових коштів по Такс Фрі.

 

Що таке Tax Free.

Такс фрі - це програма повернення податку на додану вартість іноземним громадянам при виїзді з країни, в якій товари були придбані.

Це означає, якщо ви не є резидентом Португалії або якийсь іншої європейської країни, то при виїзді на батьківщину, вам повернуть ПДВ на покупки.

Правило не поширюється на продукти, ліки, транспортні засоби, автомобільні запчастини і т.п.

Такс Фрі це не знижка в момент покупки, це можливість повернути частину податку на додану вартість при виїзді з ЄС.

Ставка ПДВ у Португалії на різні товари відрізняється, крім того на островах вона нижче, ніж на материку.

Ставка ПДВ у Португалії на різні товари відрізняється, крім того на островах вона нижче, ніж на материку.

 • Материк: 23%, 13%, 6%;

 • Азорські острови: 16%;

 • Мадейра: 22%.

У Португалії для того, щоб оформити чек на повернення Такс Фрі, необхідно зробити одноразову покупку на суму не менше 60 євро.  При покупці на меншу суму Такс Фрі не оформляється.

Є винятки, наприклад, торговий центр El Corte Inglés для зручності відвідувачів дозволяє здійснювати покупки на різні суми всередині торгового центру протягом трьох днів.

Збираєте чеки, після йдете на спеціальну касу, де вам оформлять всі покупки в один чек на повернення Tax Free.

 

Як дізнатися в яких магазинах оформляється Такс Фрі.

Тут все просто ви можете або запитати у продавця, або звернути увагу на спеціальні стікери.  Зазвичай вони біло-блакитного кольору, але бувають жовті і червоні.  Стікери Tax Free наклеєні, або при вході в магазин, або на касі.

Поверненням Такс Фрі займаються приватні компанії.  Найбільш поширена Global Blue.  Також є Premier Tax Free і Innova Tax Free і інші.  У чому їхня відмінність розберемося трохи нижче.

 

Що потрібно, щоб оформити чек на повернення Такс Фрі.

Перш, ніж пробивати товари, попередьте продавця, що хочете оформити Такс Фрі.

Для оформлення чека на повернення Такс Фрі вас можуть попросити пред'явити ваш закордонний паспорт.  Якщо не хочете носити паспорт з собою, то майте копію, або фото паспорта на телефоні.

У деяких магазинах без цього документа вам можуть відмовити оформляти Такс Фрі.

Продавець оформить чек, впише суму покупки і суму повернення.  Вам залишається заповнити особисті дані.  Тут буває по-різному або попросять заповнити на місці, або ви зможете це зробити в спокійній обстановці перед виїздом.

Обов'язково переконайтеся, що продавець магазину видав вам касовий чек і чек Такс Фрі.

Заповніть всі необхідні поля у формі латинськими буквами.  Порядок може трохи відрізнятися в різних формах, але зазвичай вам необхідно заповнити:

 • № паспорта;

 • П.І.Б.  (Як в закордонному паспорті);

 • Домашня адреса;

 • Код / Місто;

 • Країна;

 • Електронна пошта;

 • Номер кредитної картки, якщо хочете отримати безготівковий повернення грошових коштів;

 • Підпис;

Обов'язково перевірте, що всі дані заповнені правильно, стоїть ваш підпис.  Незаповнена форма може стати причиною відмови в отриманні відшкодування.

 

Процедури вивезення товару за кордон і оформлення повернення грошових коштів по Такс Фрі.

Ми розберемо найбільш популярну процедуру оформлення Такс Фрі - в Аеропорту Лісабона.

Якщо ви здаєте багаж

Ви повинні приїхати завчасно, враховуйте, що крім вас може бути ще величезна кількість бажаючих повернути ПДВ.

Входити в ваше становище працівник зовсім не зобов'язаний, якщо ви не розрахували свій час це виключно ваша проблема.  Це треба зрозуміти.

Ваш багаж повинен бути зареєстрований на стійці реєстрації на рейс.  Ви заздалегідь попереджуєте працівника аеропорту, що у вас в багажі Tax Free.  Ваш багаж зважать, наклеять стікер і повернуть назад.

Після чого вам необхідно вирушити на митну стійку 101, де у вас перевірять наявність товару і проставлять штампи в чеках Tax Free.

Звідси ваш багаж відправлять в літак, на стійку реєстрації повертатися не треба.

Якщо у вас пізній або ранній рейс.  Працівника митниці на посту швидше за все не буде.  Але там вказано внутрішній номер телефону, за яким треба подзвонити і запросити інспектора.  Він запитає номер вашого рейсу і за лічені хвилини 15-20 вийде на пост.

Ваші покупки повинні бути в оригінальній упаковці, з усіма бирками і ярликами.  За фактом товари, які ви збираєтеся експортувати, не повинні були використовуватися вами в країні перебування.

Чи не замотують ваші валізи плівкою.  Оскільки митний офіцер може попросити вас продемонструвати товари і звірити їх з наданими чеками.

Тому не сподівайтеся на авось, якщо інспектор побачить запакований валізу, а телефон, який ви придбали у вас в руках, а не в багажі він має повне право попросити вас розкрити багаж, а чеки на телефон НЕ штампувати, оскільки ви вже користуєтеся ім.

Це нюанси, які важливо пам'ятати, щоб не потрапити в неприємну ситуацію.

Якщо ви летите з ручною поклажею

Тут процедура трохи складніше.  І залежить вона від вашого перельоту.

Якщо у вас прямий рейс з Лісабона, за межі ЄС.  В такому випадку ви проходите лінію безпеки (пункт особистого огляду).

Відразу після пункту особистого огляду з права знаходиться офіс Global Blue, зліва митниця.  Насамперед ви відправляєтеся на митницю, де інспектор попросить показати куплені товари.

Якщо все в порядку, то він проштампують чеки Tax Free і ви спокійно можете отримати грошові кошти в офісі компанії.

Якщо рейс з пересадкою в єврозоні.  Те проставляти штампи на чеки ви повинні будете в аеропорту, з якого будете залишати зону ЄС.

Чек Такс Фрі будь-якої системи без штампа митниці не є дійсним!

Це головний пункт, без якого всі ваші старання будуть зведені до нуля.

Повернення грошей за чеками Такс Фрі, проштампованих митницею

Перш, ніж отримати гроші розсортуйте ваші чеки по фірмах, так як виплачувати гроші вам будуть в різних місцях.

Як ми вже писали вище, офіс компанії Global Blue розташований відразу за пунктом особистого огляду, зліва.  Він працює з 7:00 ранку до 23:00.  В інший час ніхто ваші чеки приймати не буде.

Офіс Premier Tax Free і Innova Tax Free знаходяться поверхом вище, в холі виходів на гейти.  Так само ви можете запитати з приводу повернення грошових коштів в офісах UNICÂMBIO або NOVACÂMBIOS.

Якщо ви не мали змоги отримати повернення, то можете опустити заповнені і проштамповані чеки в конверті компанії в поштові скриньки, або отримати Такс Фрі в Росії.  Зараз з'явилися банки, які виплачують повернення по Такс Фрі.

• Заповнена спеціальна анкета;

Заповнюється анкета в 3 екземплярах польською мовою, друкованими літерами. 2 анкети для уряду, одна залишається вам як підтвердження складання внеску. Безкоштовний примірник анкети ви завжди можете отримати в Wydziale do Spraw Cudzoziemców;

• 4 фотографії 3,5cm x 4,5cm зроблені не пізніше 6 місяців до дня подачі документів;

• Оригінал закордонного паспорта і 2 екземпляри копій всіх сторінок паспорта (можна зробити на місці);

• Підтвердження оплати за карту побуту (чек). Каса також знаходиться в приміщенні;

• Медична страховка на період перебування в Польщі;

• Документ, який є підставою для отримання карти побиту (для студентів - zaświadczenie o przyjęciu na studia, за програмою возз'єднання - карта побиту чоловіка/дружини, по роботі - контракт про працевлаштування і т.д.);

• Відбитки пальців для біометрії (знімає співробітник на місці);

• Підтвердження джерела постійного доходу або наявності достатнього обсягу коштів для проживання в Польщі протягом терміну дії карти. Таким підтвердженням може бути виписка стану банківського рахунку (wyciąg z konta bankowego).

Розраховується виходячи з мінімальної необхідної суми для проживання - близько 700 PLN на місяць + оплата за житло на весь період дії карти + оплата за навчання (якщо карта виробляється на основі навчання) та гроші на квиток додому.

 У різних містах вимоги можуть дещо відрізнятися, тому слід бути готовим до того, що від вас попросять:

• Оригінал свідоцтва про народження і присяжний переклад документа на польську мову (для отримання ПМП за походженням);

• Документи на право власності на нерухомість або договір про оренду житла (umowa najmu). Для студентів, котрі проживають у гуртожитку - документ від адміністратора гуртожитку;

• Копії оплати комунальних послуг, інтернету і тд.;

• Постійна прописка (zameldowanie), якщо є - ця адреса буде вказана на зворотному боці вашої карти побиту.

Людям, котрі часто подорожують, а також тим, хто працює та живе у Польщі рано чи пізно доведеться відкрити рахунок у польському банку. Як це зробити швидко й «безболісно» — читай в нашому спеціальному матеріалі.

Рахунок в польському банку вам знадобиться для оплати за товари чи послуги, а також дозволить розширити власну бізнес-сферу, адже таким чином ви зможете розраховуватися з європейськими компаніями, а не лише тими, які працюють у Польщі. Тим більше, що для відкриття такого рахунку не знадобляться тонни документів. Зазвичай достатньо закордонного паспорту та ідентифікаційного коду.

Почнімо з того, що не варто реєструватися онлайн, найбільш швидким та ефективним способом буде звернутися безпосередньо в обраний вами банк, де на місці можна здати всі документи та заповнити необхідні заяви.

 

Які документи потрібні для відкриття рахунку?

Відкрити рахунок може кожен українець, котрий зможе підтвердити свою особистість. Мова йде, звісно, про паспорт. Українські документи та посвідки тут вам зовсім не знадобляться. Тому краще мати при собі закордонний паспорт та посвідку на проживання. Деякі банки додатково вимагають номер PESEL (його ви можете отримати, звернувшись до державної адміністрації населеного пункту, де ви проживаєте, або де зареєстрований ваш працедавець).

Не виключено, що працівник банку може попросити вас надати йому також додаткові документи, такі як підтвердження про місце проживання. Не легковажте цими умовами і запам’ятатйте: чим більше документів ви підготуєте – тим більше шансів, що ви відкрите свій рахунок під час свого першого візиту в банківську установу.

 

На що варто звернути увагу?

Зазвичай за користування карткою й рахунком стягується певна плата. Хоч існує перелік банків, які такої плати не знімають. Проте будьте обережні і детально з’ясуйте, чи не зніматиметься у вас комісія під час користування іншим банкоматом або ж під час безготівкових переказів. Загалом – просто завжди ретельно вивчайте договір перш, ніж його підписати.

До речі, деякі банки пропонують відкриття спільного рахунку для подружжя, але обоє в парі повинні мати однаковий статус резиденції.

Цікаву пропозицію для українців підготував банк PKO BP, який не стягує комісій. Ви можете увійти на сайт і отримати всю необхідну інформацію, до того ж – українською мовою. 

 

Підписання договору з банком

Будьте особливо пильними під час підписання угоди. Якщо ви розумієте польську – ретельно його прочитайте, аби там не було підводних каменів. На щастя, чимало банків запустили роботу кол-центрів, де працюють фахівці зі знанням української мови. Проте якщо такого немає – ви можете попросити когось зі знайомих або навіть громадянина Польщі, які зможуть вам допомогти і роз’яснити умови договору перед його підписанням.

 

Що робити, якщо ви хочете змінити банк?

В такому випадку варто пам’ятати, що ви можете розірвати договір зі своїм банком тоді, коли вам заманеться. Проте після подачі заявки на розірвання договору має пройти 30 днів для того, аби ваш банк закрив рахунок, а кошти переказав на рахунок того банку, який ви собі оберети. В такому випадку краще з всіма питаннями щодо документів звернутися до вашого нового банку і пояснити ситуацію. Він і займеться вашим «переведенням».

Безкоштовна консультація

Телефонуйте, ми завжди раді вашому дзвінку