Зміст:

1. Документи для отримання візи в Хорватію.

2. Оформлення візи: нюанси і вимоги.

3. Типи віз.

Документи для отримання візи в Хорватію.

При подачі візової заяви незалежно від типу візи і мету перебування необхідно надати:

 • візова анкета, в заповненому вигляді.

 • два фото зроблених недавно.

 • запрошення з цілями і термінами поїздки від французької компанії.

 • довідка про місце роботи в оригіналі на фірмовому бланку з зазначенням посади та окладу.

 • для приватних підприємців необхідно надати документи про реєстрацію та господарську діяльність підприємства (наприклад, підтвердження про оплату податку, виписка з банківського рахунку).

 • довідка про фінансові засоби заявника.

 • закордонний паспорт і копії всіх заповнених сторінок.  Якщо є другий діючий паспорт (або збереглася копія старого паспорта, який був зданий в ОВІР), також необхідно надати в консульство разом з копією (включно зі сторінками, які містять візи та штампи про в'їзд і виїзд).

 • український паспорт з копіями сторінок з відмітками.

 • копія свідоцтва про шлюб, розлучення.

 • бронь готелю.

 • бронь квитків.

 * Список документів формуєте під кожного клієнта в індивідуальному порядку, залежно від мети поїздки.

 * Консульство може змінити список необхідних документів до Хорватії, не повідомивши про це на офіційному сайті, уточнюйте, будь ласка, найактуальнішу інформацію про список документів і особливості подачі у наших візових фахівців.

Власникам діючої шенген або національної візи країн ЄС, а також Болгарії, Кіпру, Румунії (дворазова / мультивіза), можна в'їхати по цій візі на територію Хорватії.  Іншим українцям потрібна віза.  Наведені Шенгенські дозволу повинні бути дійсними і на момент виїзду з Республіки Хорватії і давати право на в'їзд до Шенгенського простору.  Під дію цього рішення не підпадають власники шенгенських віз з обмеженою територіальною дією), які дійсні тільки на території країни члена, цю візу видало, або на території декількох держав, але не в усьому Шенгенському просторі.

 

Оформлення візи: нюанси і вимоги.

Кожному українцеві, який хоче відвідати дане держава, знадобиться віза до Хорватії.  Винятком є ​​тільки ті категорії громадян, у яких відкрита віза в одну з країн Шенгенської зони.  В такому випадку, можливий в'їзд до Хорватії по шенгенській візі. 

Відкрити візу можна, подавши відповідну заяву:

 • в посольство Хорватії, яке знаходиться на території України, в г. Киев чи консульський відділ;

 • в візовий центр, відділення якого є в Києві, Львові, Харкові та інших великих областях України.

Подавати документи можна не раніше ніж за 2 місяці до планованої поїздки.  Але в будь-якому випадку вам знадобляться деякі документи для візи в Хорватію.  Базовий список документів наведено вище.  Для дітей додатково доведеться додати:

 • свідоцтво про народження (копія або оригінал);

 • дозвіл на подорож, підписану батьками.

Якщо ви не знаєте, як отримати візу або сумніваєтеся в тому, що зібрали всі необхідні документи, тоді можете звернутися за допомогою в компанію Тур-Партнер.  Візові фахівці детально вам пояснять, як зробити візу, скільки коштує віза до Хорватії і про інші не менш важливі особливості процедури оформлення.

 

Типи віз.

Залежно від мети поїздки, для громадян України відкривають такі види віз:

 • Туристична віза (або тур віза) - для тих осіб, які відправляються в Хорватію на відпочинок.

 • Туристична віза - для відвідування родичів і друзів з Хорватії.

 • Бізнес віза (або ділова віза) - для зустрічі з партнерами по бізнесу, відвідування конференцій та інших ділових заходів.

 • Студентська віза - для отримання освіти.

 • Транзитна віза - оформляється в тому випадку, якщо планується вимушена поїздка до Хорватії з метою проходження в третю державу.

 • Інші типи віз.

Якщо ви не знаєте, яка віза потрібна в Хорватію, тоді наші фахівці оцінять вашу конкретну ситуацію і допоможуть визначитися з її вибором.

Терміни і вартість оформлення:

Отримання візи в Хорватію - складна процедура, що вимагає від заявника безліч вільного часу.  Тому, якщо у вас його немає, або дозвіл на в'їзд необхідно вам терміново - тоді наша компанія може запропонувати вам свої послуги.  Для українців ми пропонуємо термінове або стандартне оформлення візи в Хорватію.  Терміни оформлення до 14 календарних днів.  Термінова віза до Хорватії оформляється нашими співробітниками протягом 3-5 днів.

 

Зміст:

1. Загальні положення митних правил Хорватії.

2. Що можна ввезти в Хорватію.

3. Ввезення продовольчих товарів.

4. Заборони та обмеження на ввезення в Хорватію.

5. Вимоги до ввезення тварин і рослин.

6. Скільки грошей можна ввозити до Хорватії.

7. Що можна вивозити з Хорватії.

 

Загальні положення митних правил Хорватії.

Якщо у пасажира немає предметів для декларування, він може пройти швидку процедуру митного контролю по «зеленому» коридору.  Якщо ввезені на територію Хорватії товари не звільнені від сплати мита, їх необхідно задекларувати, проходячи контроль по «червоному» коридору.  Розрахунок мита залежить від загальної суми і категорії товарів.  При ввезенні предметів на суму понад 5 тис. Кун нараховується мито в розмірі 10% і ПДВ (тут він становить 22%).  На номенклатурні товари, такі як сигарети, спиртні напої або парфумерія, додатково нараховується вартість акцизу.

 

Що можна ввезти в Хорватію.

Для іноземців та громадян Хорватії, які в'їжджають в країну з-за кордону, діють однакові правила ввезення.  Безмитно і без заповнення митних документів на територію країни ввозяться всі предмети і товари некомерційного характеру.  До них відносяться особисті речі, подарунки, сувеніри.  Крім цього, за правилами хорватської митниці від мита і податків звільняються товари, привезені для себе, в таких кількостях: - Тютюнові вироби - до 200 сигарет (1 блок), 50 сигар або чверть кілограма курильної суміші для трубки.  У комбінації декількох видів необхідно розраховувати за кількісними показниками:

 - Міцні спиртні напої з вмістом спирту вище 22% (горілка, віскі, коньяк) - не більше 1 л

 - Алкоголь міцністю нижче 22% (лікери, десертні, ігристі вина) - не більше 2 л

 - Звичайні столові вина - до 2 л

 - Духи і парфумерія - до 50 мл

 - Одеколон або туалетна вода - до 250 мл

 - Кава - до 1 кг, чай - не більш 100 г

 - Ліки і гомеопатичні засоби для особистого використання

Безмитно можна ввозити до Хорватії особисті речі, відео- і фотокамери, комп'ютерну та електронну техніку, спортивне спорядження в розрахунку одна одиниця або комплект на людину.  Загальна вартість предметів, що ввозяться не повинна перевищувати сумі 1 000 кун.

 

Ввезення продовольчих товарів.

У митних правилах Хорватії є обмеження на ввезення продуктів тваринного походження (м'ясні, молочні, яйця, сир, корм для тварин на основі м'яса).  Їх з Російської Федерації везти заборонено.  Це обумовлено тим, що російська продукція не відповідає стандартам і вимогам ЄС.  При ввезенні в країну продукти вилучаються і знищуються.

З продовольчих товарів можна ввозити:

 - До 2 кг меду

 - 125 г червоної або чорної ікри

 - До 20 кг риби

 - Кондитерські і хлібобулочні вироби без м'яса в невеликій кількості

При ввезенні продовольчих товарів на митниці увага приділяється їх складу та упаковці.  У складі має бути менше 50% обробленої риби, м'яса?  або яєць, упаковка - заводський і цілої.  При порушенні цих правил продукти доведеться викинути.  Митний службовець перевіряє склад продукту і може його вилучити, якщо в ньому буде зазначено м'ясо або великий вміст яєць.

Молочні продукти можна провезти тільки у вигляді дитячого або лікувального харчування за медичними показаннями за вагою не більше 2 кг.  Є дві вимоги: вони повинні бути в цілій фабричній упаковці, їх зберігання не потребує охолодженні, тобто це сухі суміші і молочні продукти, упаковані в тетрапак.  Аналогічні умови провезення пред'являються до кормів для тварин.

 

Заборони та обмеження на ввезення в Хорватію.

Заборона на ввезення в країну стосується небезпечних для життя і здоров'я людей речовин і зброї.  Категорично заборонено ввозити:

 • Наркотичні і психотропні речовини, в тому числі медикаменти, віднесені до категорії транквілізаторів і антидепресантів.  Якщо людині необхідний прийом ліків, що містять заборонені речовини, він повинен пред'явити довідку з лікарні, рецепт лікаря, перекладені на англійську мову

 • Холодне і вогнепальну зброю, вибухові речовини, боєприпаси будь-якого типу.  Якщо людині з обов'язку служби необхідно мати при собі зброю, потрібно представити дозвіл на її носіння, перекладене на англійську мову, а також власник зобов'язаний отримати аналогічний дозвіл в хорватській прикордонної поліції.  Ці правила стосуються і спортивної зброї

 • Культурні, історичні та художні цінності, антикваріат і старовинні ікони.  Легальне ввезення цих предметів можливий при наявності дозволу, яке видає державний орган із захисту культурної та природної спадщини

Не можна ввозити в ручній поклажі аерозольні балончики з газом.  Навіть якщо це балончик для заправки запальничок, його вилучать при митному огляді.

 

Вимоги до ввезення тварин і рослин.

В'їжджають на територію країни громадяни вправі ввозити з собою до п'яти домашніх тварин в руках або в спеціальному багажі.  Важлива умова: вони не повинні призначатися для продажу.  Ні в якому вигляді не можна ввозити бджіл і ракоподібних.  Чи не пропустять до Хорватії тварин, які становлять небезпеку для людей, наприклад, отруйних рептилій, бійцівських собак (типу бультер'єра).

Собак провозити можна, але перед поїздкою варто перевірити, чи пропустять вихованця через кордон з міжнародного реєстру, що діє на території ЄС.  Кожна тварина має мати ветеринарне свідоцтво або сертифікат з підтвердженням щеплень проти сказу, датою вакцинації і крайнім терміном дії.  Собаки великих, агресивних порід, що представляють потенційну загрозу для людей, в громадських місцях повинні бути в намордниках і на повідку.

Вимоги щодо ввезення рослин і насіння:

 • Обов'язкова наявність сертифіката міжнародного зразка на ввезене рослина

 • Провезення допустимо через митницю, де є служба фітоконтролю

 • Рідкісні рослини, що входять до списку зникаючих тварин і рослин СІТЕС, ввозяться за наявності спеціального сертифікату

Фітоконтроль і сертифікат не потрібні при ввезенні маленьких партій насіння вагою до 100 г у цілій фабричній упаковці.

 

Скільки грошей можна ввозити до Хорватії.

Обмеження на ввезення валюти в Хорватію стосуються тільки національної грошової одиниці.  Одна людина має право мати з собою не більше 15 000 кун.  Іноземну валюту і чеки дозволено ввозити без обмежень.  Суму понад 40 000 кун в еквіваленті до будь-якій валюті необхідно задекларувати.

За правилами європейської угоди при ввезенні готівки понад 10 000 євро треба не тільки задекларувати кошти, а й документально підтвердити їх походження і пояснити мету використання.

Ввезення транспортних засобів.

Кожен громадянин має право провезти в Хорватію транспортний засіб для особистого пересування на термін до 6 місяців.  Сюди входять різні види транспорту: автомобілі, мотоцикли, автопричепи, вітрильники, катери і інші судна.  Можна також ввозити спортивне і професійне обладнання, необхідне для відпочинку, розваг або виконання професійної діяльності.

Особливі умови є для яхт.  Якщо судно зберігалося в спеціально відведеному місці митного складу та не використовувалося за призначенням протягом 6 місяців, термін його перебування в країні при необхідності продовжується, але не більше ніж на 24 місяці в загальному.

 

Що можна вивозити з Хорватії.

Правила вивозу товарів з країни дуже лояльні, строгих обмежень немає.  Вивіз алкоголю з Хорватії проводиться безперешкодно, тому тут потрібно орієнтуватися на митні правила РФ з ввезення спиртних напоїв з-за кордону.  У список дозволеного до ввезення в Росію алкоголю входять будь-які алкогольні напої в заводській упаковці, в тому числі пиво.  Обмеження - 5 л на одну людину: 3 л ввозяться безмитно, за 2 л необхідно заплатити 20 євро.

Практично будь-який дозволений товар, що можна вивезти з Хорватії, не обмежується.  Суворі вимоги пред'являються тільки до культурних, історичних, етнографічних, природних цінностей, їх вивезення з країни категорично заборонений.  Відомі випадки, коли туристів карали за спробу вивезти з країни морську мушлю.

Мит на вивезення товарів з Хорватії немає.  Вивезення валюти з Хорватії теж не обмежений.  Національну валюту можна вивезти за кордон в розмірі до 2 000 кун.

 

Зміст:
1. Що необхідно взяти з собою на роботу в Хорватію.
2. Документи.
3. Особисті речі.
4. Одяг.
5. Засоби особистої гігієни.
6. Постільна білизна, рушники.
7. Посуд.
8. Їжа, напої, медикаменти.
9. Спеціальний інструмент.

 

Що необхідно взяти з собою на роботу в Хорватію.
Живучи вдома, ми подекуди не звертаємо уваги на побутові речі, якими користуємося щодня. Ми оточуємо себе великою кількістю предметів гігієни, побутовою технікою, одягом і здається, що так буде завжди, що все необхідне завжди буде під рукою. Як тільки заболіла голова, ми знаємо, де взяти таблетку і як вона називається. А при необхідності, завжди можна зайти в найближчу аптеку і докупити відсутні препарати. Але, вирушаючи на роботу за кордон, ми не можемо передбачити все, що нам може знадобитися. Особливо, коли їдеш перший раз і не знаєш назв самих елементарних товарів і де їх можна купити. Тому, краще підготуватися заздалегідь і взяти з собою те, що може знадобитися на перший час.
У сьогоднішній статті ми розповімо, що потрібно взяти з собою в Хорватію, про що варто не забути і як заощадити час в незнайомій країні на придбання того, що можна було взяти з собою з дому.
Звичайно, для кожної людини існує індивідуальний список речей, без яких він не може обходитися. Це і медичні препарати при хронічних хворобах, та спецодяг для роботи. Але є і обов’язковий список, без яких не обійдеться жодна людина. Саме цей набір речей ми і розглянемо.

 

Документи.
Збір документів для працевлаштування в Хорватію – це досить довгий і трудомісткий процес. Необхідно зібрати особисті документи та довідки, так і дочекатися паперів від наймача. Але якщо ви вже пройшли всі ці труднощі, то вам залишається лише взяти з собою найнеобхідніше:
Закордонний паспорт з відміткою про видачу робочої візи;
Документ від роботодавця;
Медична страховка.
Всі інші документи повинен надати наймач. До них належить страхування, житло, запрошення на роботу. Але якщо ви хворієте і вам необхідно провезти з собою препарати на курс лікування, то ви повинні надати довідку від лікаря. Якщо ви плануєте їхати на особистому транспорті, то також необхідно надати документи на автомобіль. Ви повинні мати:
Права на водіння автотранспортного засобу. 
Реєстраційне свідоцтво ТЗ;
Якщо ви користуєтеся автомобілем за дорученням, то також надати її;
Страховий поліс на ТЗ.

 

Особисті речі.
Щоб зібрати перелік речей, наближених до реальних запитів, ми вивчили велику кількість повідомлень на форумах і всі коментарі до наших статтях. Тому, ми зупинилися на тих особистих речах, про які люди писали найчастіше й відсутність яких вони відчували максимально гостро. Але не забуваймо, що індивідуальні потреби звичайно ж у всіх різні і ви можете сміливо доповнити цей перелік своїми особистими уподобаннями. Якщо у вас, приміром, стоять брекети, то зрозуміло, що потрібно взяти велику кількість засобів по догляду за ними (йоржик, зубна нитка, спеціальна паста, ополіскувач для порожнини рота). Але ми не будемо зупинятися на таких специфічних речах і звернемо увагу на найбільш популярні і широко використовувані.

 

Одяг.
Вирушаючи на роботу, ви приблизно розумієте, в який час року ви будете там перебувати. Тому, беріть одяг відповідно до сезону. Не треба брати багато речей, адже можливі переїзди або зміна місця роботи. Візьміть найнеобхідніше по сезону, а пізніше можна буде докупити одяг в місцевих магазинах, вона там коштує не дорого. Але є ще кілька нюансів, на які варто звернути увагу:
Можливість продовження роботи. Якщо ви розумієте, що зможете залишитися довше, ніж на планований сезон, візьміть кілька речей з перспективою. Але не багато, раптом ви в підсумку не залишитеся;
Умови роботи. Якщо ви заздалегідь знаєте, що будете працювати влітку на рибному заводі, то потрібно взяти з собою теплі речі. На заводі завжди низька температура і вогкість, тому беріть теплі шкарпетки, светр і штани;
Регіон роботи. Вирушаючи працювати, беріть речі за порою року, але якщо ви їдете працювати навіть влітку, обов’язково візьміть легку куртку з капюшоном і теплі речі.

 

Засоби особистої гігієни.
У кожного з нас вдома стоїть цілий арсенал всього необхідного. Це шампуні, гелі, бальзами, маски для волосся та інше. Все це везти з собою не обов’язково. Можна взяти лише шампунь і мило, а все інше ви зможете придбати в супермаркетах на місці. Таким чином, ви полегшите свій багаж і вбережете себе від пролився бальзамів і масок.

 

Постільна білизна, рушники.
Без цього складно обійтися, адже не всі господарі житла нададуть вам постільну білизну, а тим більше рушник. Так і бути впевненим в їх чистоті ви не можете. Тому, візьміть з собою як мінімум один комплект недорогого білизни. Краще взяти 2 маленьких рушники: для тіла та обличчя. Адже великий банний займає багато місця у валізі і довго сохне. Маленьке буде куди зручніше.

 

Посуд.
Як правило, здається житло вже укомплектований великою кількістю посуду для всіх проживаючих. Вам немає потреби везти з собою каструлі і сковорідки. Максимум, можете взяти собі пару тарілок, ложку, вилку і чашку, якщо не сильно любите користуватися громадськими. Зручним буде взяти з собою кілька лотків для їжі. Якщо ви приготуєте їжу, складіть її в лоток і поставте в холодильник. Таким чином, ви не будете займати каструлі і дасте можливість іншим працівникам приготувати в них.

 

Їжа, напої, медикаменти.
Звичайно, везти з собою їжу на весь термін перебування ніхто не збирається. Але і з порожніми руками не поїдеш, адже їсти в будь-якому випадку захочеться, а можливість відразу купити продукти може бути не завжди. 

 

Спеціальний інструмент.
Якщо ваша робота пов’язана з використанням спеціалізованого інструменту, швидше за все вам його видасть роботодавець. Будівельникам або працівникам на заводі все необхідне надається в повному обсязі. Звичайно, якщо ви працюєте майстром манікюру і у вас є свій дорогий інструмент, з яким ви працюєте, його можна взяти з собою. Але ось кухареві свій улюблений ніж краще не везти, адже його можуть розцінити, як холодну зброю, і вилучити. Тому, керуйтеся логікою і здоровим глуздом, коли збирати валізи.
 

Зміст:

1. Основні вимоги для відкриття рахунку.

2. Відкриття рахунку віддалено.

3. Обслуговування рахунку.

4. Доступні банківські операції.

 

Основні вимоги.

Щоб відкрити рахунок в хорватському банку, нерезиденту в першу чергу необхідно отримати особистий ідентифікаційний номер (Osobni identifikacijski broj).  Він видається безкоштовно в податковій адміністрації (Porezna uprava) після заповнення анкети.

Анкета стандартна, в ній потрібно вказати свої ПІБ, номер і дату дії паспорта, адреса реєстрації в Росії, імена та прізвища батьків.  Ідентифікаційний номер видається відразу ж.

Для відкриття рахунку в банку Хорватії нерезиденту, знадобляться тільки:

 • паспорт;

 • особистий ідентифікаційний номер.

 

Відкриття рахунку віддалено.

До речі, деякі банки надають можливість відкрити рахунок віддалено.  Для цього знадобиться:

 • нотаріально завірена копія національного і закордонного паспорта;

 • копія оплачених рахунків за комунальні послуги для підтвердження місця проживання;

 • банківська виписка або довідка з банку, з якого прийде платіж, що є підтвердженням наявності відкритого рахунку;

 • Osobni identifikacijski broj - його за додаткову плату оформлять співробітники банку.

 

Обслуговування рахунку.

Для відкриття рахунку необхідно зробити перший платіж на суму не менше 1 000 євро / доларів.  У більшості банків діють наступні комісії за розрахунково-касове обслуговування мультивалютного рахунку:

 • за перевірку клієнта - 500 кун разово;

 • за обслуговування рахунку - 10 кун щомісяця;

 • за закриття рахунку - 70 кун;

 • випуск дебетної пластикової картки до рахунку - від 20 кун;

 • платіж всередині банку - 5 кун;

 • платіж поза банком - 1% (мінімум 5 кун).

 

Доступні банківські операції.

Отримавши мультивалютний рахунок, клієнт банку зможе здійснювати повний спектр фінансових операцій:

 • онлайн-переклади з будь-якої точки світу;

 • отримувати перекази;

 • знімати готівку;

 • змінювати валюту.

 

Зміст:

1. Що собою являє процедура Tax Free.

2. Умови отримання компенсації.

3. Алгоритм дій: як отримати повернення коштів.

 

Що собою являє процедура Tax Free.

Якщо перевести цей термін з англійської мови, отримаємо «без зборів».  Іншими словами, він має на увазі компенсацію податку на додану вартість, покупець оплачує разом з самою покупкою.  Найчастіше податок просто включений у вартість, а його величину можна дізнатися з чека, який залишається у вас на руках.  Стягуються кошти найчастіше йдуть на соціальні виплати населенню.  А ось розмір надбавки, яка додається до кінцевої вартості товару, залежить від самої держави і коливається в діапазоні від 9 до 20%.

Чому ж тоді виникає питання, його повертають?  Відповідь на подив проста: туристи, які придбали товар і сплатили за нього ПДВ, не мають достатньо часу, щоб встигнути скористатися соціальним механізмом, до якого прив'язаний податок.  І це пов'язано з їх недовгим перебуванням в країні.  Якщо коротко, то виглядає процедура так:

1. Людина робить покупку.

2. Продавець видає йому чек, на який митниця ставить штамп при виїзді з країни.  Цей штамп є підтвердженням того, що товар покинув територію держави.

3. Далі іноземний гість може претендувати на повернення частини витрачених коштів.  Зробити це можна безпосередньо в аеропорту.  Функція по поверненню податку знаходиться у відомстві приватних операторів.  Вони грають роль посередників між країною і іноземним гостем.  Передбачена мережу офісів і магазинів, де можна отримати компенсацію.  А ось винагородою оператору служить невелике заохочення, яке він стягує при виплаті грошей.

 

Умови отримання компенсації.

При виїзді з Хорватії ви можете отримати назад суму податку на додану вартість (ПДВ).  В результаті виходить близько 5-25 відсотків від покупки:

 • Стандартна ставка - 25%

 • Журнали та газети, харчування для дітей та деякі продукти харчування - 10%

 • Книги, деякі продукти харчування, медикаменти та ортопедичні вироби - 5%

 

Алгоритм дій: як отримати повернення коштів.

При загальній сумі покупки понад 740 кун, в багатьох магазинах Хорватії ви можете попросити оформити вам чек Tax Free (Такс Фрі).  Деякі Хорватські магазини можуть виписати його і при меншій сумі покупки, але немає гарантії що за таким чеком вам повернуть гроші.  Перш ніж купувати товари, які ви збираєтеся вивезти з Хорватії поцікавтеся у продавця, чи можуть вони оформити вам Tax Free (Такс Фрі).  Майте на увазі що для цього буде потрібно паспорт, або його копія.  Отримати гроші і оформити необхідні документи при виїзді зможе тільки власник цього паспорта.

При виїзді з Хорватії пред'явіть митнику чеки Tax Free (Такс Фрі) разом з чеками з магазинів.  Не пізніше 3-х місяців з моменту покупки.  Можливо вас попросять пред'явити покупки, можливо - ні.  За правилами товари, за якими Ви плануєте отримати знижку, обов'язково повинні бути невикористаними з непорушеною упаковкою.  Практично ж їх можуть і не перевірити.

Потім за отриманими документами в точках видачі грошей, зазначених нижче ви зможете отримати свої відсотки від покупок в перебігу 3-х місяців з дня штампа на митниці або 6-ти місяців від дати покупки у вигляді готівки.  В аеропорту Дубровника, наприклад, на оформлення папірців і отримання готівки (в кунах або євро На виборах) йде приблизно 15 хвилин, якщо не буде черги.  Варіанти отримання грошей ви можете дізнатися в компанії Global Blue.

Послуга неоподатковуваних покупок від Global Blue (Global Blue's Tax Free Shopping) дозволяє економити гроші при здійсненні покупок не тільки в Хорватії, але і в більш ніж 270 тисячах магазинів по всьому світу, тому що  на придбані товари не потрібно платити податки.  Для повернення сплаченого ПДВ або податку на товари і послуги (GST) після повернення додому слід виконати наступні прості дії:

1 ПРИДБАТИ ТОВАР

Купуючи в Хорватії потрібний Вам товар, не забудьте попросити співробітників магазина видати Вам tax free форму (Tax Free Form).

2 ВІДМІТКА МИТНИЦІ

При виїзді в Вашу рідну країну або іншу країну пред'явіть Ваші покупки, товарний чек і паспорт на хорватському митному пункті і попросіть поставити штамп на tax free формі.  Якщо Ви вирушаєте в іншу країну в межах ЄС, штамп на tax free формі необхідно поставити в кінцевому пункті виїзду з ЄС.

3 ОТРИМАТИ СУМУ ПОВЕРНЕННЯ ГОТІВКОЮ

Пред'явіть tax free форму з поставленим на неї штампом, паспорт і кредитну карту в пункті обслуговування клієнтів Global Blue (Global Blue Customer Services) або в відділенні по поверненню платежів одного з наших партнерів, де повернення буде оформлений негайно.  Сума повернення буде переведена на Вашу кредитну карту або видана Вам готівкою.

 

• Заповнена спеціальна анкета;

Заповнюється анкета в 3 екземплярах польською мовою, друкованими літерами. 2 анкети для уряду, одна залишається вам як підтвердження складання внеску. Безкоштовний примірник анкети ви завжди можете отримати в Wydziale do Spraw Cudzoziemców;

• 4 фотографії 3,5cm x 4,5cm зроблені не пізніше 6 місяців до дня подачі документів;

• Оригінал закордонного паспорта і 2 екземпляри копій всіх сторінок паспорта (можна зробити на місці);

• Підтвердження оплати за карту побуту (чек). Каса також знаходиться в приміщенні;

• Медична страховка на період перебування в Польщі;

• Документ, який є підставою для отримання карти побиту (для студентів - zaświadczenie o przyjęciu na studia, за програмою возз'єднання - карта побиту чоловіка/дружини, по роботі - контракт про працевлаштування і т.д.);

• Відбитки пальців для біометрії (знімає співробітник на місці);

• Підтвердження джерела постійного доходу або наявності достатнього обсягу коштів для проживання в Польщі протягом терміну дії карти. Таким підтвердженням може бути виписка стану банківського рахунку (wyciąg z konta bankowego).

Розраховується виходячи з мінімальної необхідної суми для проживання - близько 700 PLN на місяць + оплата за житло на весь період дії карти + оплата за навчання (якщо карта виробляється на основі навчання) та гроші на квиток додому.

 У різних містах вимоги можуть дещо відрізнятися, тому слід бути готовим до того, що від вас попросять:

• Оригінал свідоцтва про народження і присяжний переклад документа на польську мову (для отримання ПМП за походженням);

• Документи на право власності на нерухомість або договір про оренду житла (umowa najmu). Для студентів, котрі проживають у гуртожитку - документ від адміністратора гуртожитку;

• Копії оплати комунальних послуг, інтернету і тд.;

• Постійна прописка (zameldowanie), якщо є - ця адреса буде вказана на зворотному боці вашої карти побиту.

Людям, котрі часто подорожують, а також тим, хто працює та живе у Польщі рано чи пізно доведеться відкрити рахунок у польському банку. Як це зробити швидко й «безболісно» — читай в нашому спеціальному матеріалі.

Рахунок в польському банку вам знадобиться для оплати за товари чи послуги, а також дозволить розширити власну бізнес-сферу, адже таким чином ви зможете розраховуватися з європейськими компаніями, а не лише тими, які працюють у Польщі. Тим більше, що для відкриття такого рахунку не знадобляться тонни документів. Зазвичай достатньо закордонного паспорту та ідентифікаційного коду.

Почнімо з того, що не варто реєструватися онлайн, найбільш швидким та ефективним способом буде звернутися безпосередньо в обраний вами банк, де на місці можна здати всі документи та заповнити необхідні заяви.

 

Які документи потрібні для відкриття рахунку?

Відкрити рахунок може кожен українець, котрий зможе підтвердити свою особистість. Мова йде, звісно, про паспорт. Українські документи та посвідки тут вам зовсім не знадобляться. Тому краще мати при собі закордонний паспорт та посвідку на проживання. Деякі банки додатково вимагають номер PESEL (його ви можете отримати, звернувшись до державної адміністрації населеного пункту, де ви проживаєте, або де зареєстрований ваш працедавець).

Не виключено, що працівник банку може попросити вас надати йому також додаткові документи, такі як підтвердження про місце проживання. Не легковажте цими умовами і запам’ятатйте: чим більше документів ви підготуєте – тим більше шансів, що ви відкрите свій рахунок під час свого першого візиту в банківську установу.

 

На що варто звернути увагу?

Зазвичай за користування карткою й рахунком стягується певна плата. Хоч існує перелік банків, які такої плати не знімають. Проте будьте обережні і детально з’ясуйте, чи не зніматиметься у вас комісія під час користування іншим банкоматом або ж під час безготівкових переказів. Загалом – просто завжди ретельно вивчайте договір перш, ніж його підписати.

До речі, деякі банки пропонують відкриття спільного рахунку для подружжя, але обоє в парі повинні мати однаковий статус резиденції.

Цікаву пропозицію для українців підготував банк PKO BP, який не стягує комісій. Ви можете увійти на сайт і отримати всю необхідну інформацію, до того ж – українською мовою. 

 

Підписання договору з банком

Будьте особливо пильними під час підписання угоди. Якщо ви розумієте польську – ретельно його прочитайте, аби там не було підводних каменів. На щастя, чимало банків запустили роботу кол-центрів, де працюють фахівці зі знанням української мови. Проте якщо такого немає – ви можете попросити когось зі знайомих або навіть громадянина Польщі, які зможуть вам допомогти і роз’яснити умови договору перед його підписанням.

 

Що робити, якщо ви хочете змінити банк?

В такому випадку варто пам’ятати, що ви можете розірвати договір зі своїм банком тоді, коли вам заманеться. Проте після подачі заявки на розірвання договору має пройти 30 днів для того, аби ваш банк закрив рахунок, а кошти переказав на рахунок того банку, який ви собі оберети. В такому випадку краще з всіма питаннями щодо документів звернутися до вашого нового банку і пояснити ситуацію. Він і займеться вашим «переведенням».

Безкоштовна консультація

Телефонуйте, ми завжди раді вашому дзвінку